Inici / Sèries
Inici / Sèries
Acostumo a treballar per sèries: hi ha un motiu inicial (conscient o inconscient) que dirigeix la meva atenció cap a un punt. I és llavors quan comença l’aventura, tot estirant el fil: l’art ens connecta amb el més íntim i desconegut de nosaltres mateixos i m’agrada descobrir, a través de la matèria, més coses de mi i de la creació artística.
En el taller i sense cap filtre, deixo que les obres vagin sortint sense aturador. Més endavant ja vindrà el moment de la reflexió (si cal). No treballo en una sola obra: són moltes les teles, els papers, els dibuixos… A mesura que descobreixo coses noves vaig aplicant-les en els diferents suports de manera que construeixo a poc a poc el meu llenguatge simbòlic. Començo una tela i una altra i una altra, de mides diferents. Pinto per capes, prenc paciència, esborro, torno a començar, giro i tombo la tela, la canvio de lloc. Fins i tot de vegades la castigo una temporada de cara a la paret. Decidir quan acabo la peça és el més difícil, però cal estar-ne a l’aguait perquè jo crec que l’obra m’ho acaba dient.
Amb el temps he observat que les sèries s’entrecreuen entre elles. Curiosament, algunes tornen a reaparèixer anys més tard, amb lleugeres modificacions (formes, colors, suport, tècniques…) en funció de la investigació plàstica del moment. És per això que es fa difícil de vegades saber on acaba una sèrie i en comença una altra.
Paisatges que emergeixen en l’espai interior del taller, sense cap més referent que l’experiència prèvia de l’observació i de vivències viscudes.
Sobre el paper, el traç és directe, precís, gestual, repetitiu. Estrats de grafit s’escampen per la superfície amb rítmica pulsació, línia rere línia, capa rere capa. Recerca de la profunditat en el pla amb la línia com a element gràfic.
Un conjunt d’aproximadament uns 400 estudis de plantes i flors realitzats entre 1997 i el 2001. El cicle vital de les plantes deixa constància de la fragilitat del pas del temps.
Realitzades entre el 2008 i el 2010, aquest centenar d’obres van suposar el procés de dol per la mort de la mare a través de la pintura.
Dibuixos que sorgeixen d’un element plàstic no matèric: el fum. Malgrat ser eteri i molt difícil de controlar, es fixa i deixa empremta en el paper.
Cap-crani; cap-capitell; cap-pedra; cap d’alumne; caps-mur de contenció, cap-lliçó d’història… El cap com a continent d’informació complexa i diversa.
Observar i dibuixar: selecció de dibuixos i pintures del natural per deixar palesa la importància que aquesta metodologia ha tingut i té en la meva obra.
Els llibres d’art estan inspirats en l’obra poètica d’artistes diversos. Peces úniques, han estat realitzades artesanalment des de l’inici fins al final. Per similitud, s’inclouen aquí els Llibres muts i les Llars ferides, de cert caire social.